dilluns, 21 de febrer del 2011

2.1 Què en sé, què penso de l'aire?


Tots el grups han recollit en el 'què entra i què surt' algun dels elements següents:
aire, vapor d'aigua, diòxid de caboni, oxígen.

Així ens introduim en el model de matèria parlant de l'aire.

L'atmosfera




Activitat a classe: L'aire pesa? Com podriem comprovar-ho?


Quina massa d'aire conté el globo roig?

Treball en grup: Cada dues persones disposem de dues xeringuilles i un tubet, què podem investigar sobre l'aire?



Algunes conclusions: l'aire ocupa espai, l'aire és port comprimir una mica però no es pot reduïr molt el seu volum, patim la pressió atmosfèrica, podem baixar la pressió de l'aire per sota i per sobre de l'atmosfèrica

Teoria cinètica dels gasos 





Visualitzem que la velocitat de les diferents molècules que componen el gas depenen de la temperatura.

Quin aire pot contenir més vapor d'aigua sense saturar, el fred o el calent?
Com afecta a la vida?
Com ho veiem quotidianament?

Joc a classe: Les mólecules 'ballen' més o menys segons la temperatura. Les estudiants identificades com vapor d'aigua s'intenten trobar entre les companyes 'balladores'. Quan és més fàcil arribar a la 'condensació'?


Vapor d'aigua, oxígen i diòxid de carboni

Activitat a classe: Hem instal·lat a classe un aparell que mesura temperatura, humitat relativa i concentració de CO2 ambient.


Després de ventilar una mica l'aula prenem dades cada 5 minuts. Les dades són:


En la propera sessió les treballarem a fons.




A partir d'aquesta sessió, JA PODEU COMENÇAR EL QUADERN DE PREGUNTES