dilluns, 14 de febrer del 2011

1. 1 Com aprenem ciències?

Després d'explicar l'organització de l'assignatura comencem a treballar el tema 1.

Connectem l'experiència, el pensament i la comunicació
Al fil de la proposta de la Neus Sanmartí i altres autors:
'connectem l'experiència, el pensament i la comunicació'
http://www.xtec.cat/formacio/materials_recursos/cienciesprimaria/ponencies/neussanmarti.pdf

Activitat a classe al voltant de la massa d'un metre cúbic de...
Construim amb 12 fustes de colors d'1m de llargada i boles de porexpan el nostre primer metre cúbic.


Treball en grups. Hi ha alguna cosa dins d'aquest cub? Quina massa té aquest aire?
I si l'omplíssim d'aigua o fos un cub de fusta, quina massa encabiriem?

A partir del treball en grups completem una taula de resultats. Consens sobre la massa de 1000 kg d'aigua però debat sobre l'aire i la fusta. Comencen a sortir conceptes massa, pes, densitat dels materials, tipus de fusta, flotabilitat, etc...

Per liar-la més encara el professor burxa: Si la massa d'aigua al metre cúbic cub és gairebé 1000 vegades més gran que la d'aire en aquest volum, quines molècules pesen més, les d'aigua o les d'aire?

Treball en grups. Com aprenem ciències a l'escola? 
Quines activitats ens han fet aprendre realment?
Com acompanyarem els infants a fer-ho?



Per reflexionar ens proposem madurar les següents transparències: